0

Frågor & svar


Webbshop

Här har vi sammanställt en del frågor och svar som uppkommer med jämna mellanrum bland våra kunder vid t.ex. beställning, leverans,  betalning eller vid användning. Vi ber Dig främst söka information här och skulle Dina frågor förbli obesvarade ber vi Dig ta kontakt med vår kundtjänst via konsument@nordicgrace.se

 

Kan ändringar göras på en beställning som redan slutförts? 

Svar: Tyvärr inte. Enligt avtal med våra samarbetspartners kan inte adress anmäld vid slutfört köp inte heller ändras och detta är för kunds egen säkerhet. Har leverans redan skett från oss kan inga ändringar göras.

 

Har ni begränsningar för högsta eller minsta ordervärde?

Svar: Nej! Vi har varken lägsta eller högsta ordervärde. Gör Klarna en annan bedömning vad beträffar högsta ordervärde och kreditlimit för just dig vänligen tag kontakt med respektive betaltjänst. Notera dock att vi har fraktfri gräns vid ordervärde över 300 kr och vid order därunder debiteras en fraktkostnad.

 

När får jag leverans av min beställning?

Svar: Vi har som ambition att alltid leverera från oss samma dag som  ordern kommer in. Vi förbehåller oss dock rätten att leverera från oss inom 1-3 dagar beroende på arbetsbördan för stunden. Vår fraktpartner PostNord levererar till de flesta adresser i Sverige inom 1-3 dagar från att beställningen lämnat vårt lager. Vissa mer avlägsna orter kan dröja någon dag ytterligare. När beställningen lämnat vårt lager skickar PostNord en leveransbekräftelse antingen via sms eller e-post. När beställningen kommit fram till avhämtningsstället erhåller du besked från PostNord på samma sätt eller postledes. Glöm inte giltig  legitimation.

 

Hur långt har min leverans kommit?

Svar: PostNord skickar en länk till det av dig angivna mobiltelefonnumret alternativt e-post adressen. Via länken kan aktuell status för leveransen erhållas.

 

Jag har förlorat min faktura eller har andra oklarheter gällande betalning, kan ni hjälpa mig?

Svar: Kontakt oss på konsument@nordicgrace.se så hjälper vi dig så fort vi kan.


Hur återbetalas pengar till mig?

Svar: Vid godkänd retur kommer vi att meddela aktuell betaltjänst att återbetalning skall ske. Återbetalningen kommer att göras till samma kreditkortsnummer som tidigare använts vid det aktuella köpet. Har inget kreditkort  använts till betalningen kan kreditfaktura utfärdas alternativt så finns återbetalningen som ett tillgodohavande på ditt konto hos betaltjänsten för att täcka andra inköp från oss eller andra. 


 Webbshopen finns endast i Sverige, kan jag beställa med leverans till andra länder?

Svar: Ja det går utmärkt att beställa till samtliga länder i Europa. Är du osäker så maila konsument@nordicgrace.se så hjälper vi dig.


Jag har synpunkter på er webbshop, vem skall jag vända mig till?

Svar: Vi på Nordic Grace strävar efter att Du som kund ska erhålla varor samt kundservice som motsvarar Dina förväntningar. Vi har hela tiden som mål att kunna hjälpa till, att förbättra vår service samt att vidareutveckla våra produkter och tjänster. Vårt utvecklingsarbete är ständigt pågående och önskar Du hjälpa oss i denna strävan är Dina egna funderingar och kommentarer av stor vikt för oss.


Tveka inte att kontakta oss på konsument@nordicgrace.se